Złamanie szyfru Enigmy przez trójkę polskich matematyków – Mariana Rejewskiego, Jerzego Różyckiego i Henryka Zygalskiego – zmieniły losy II wojny światowej i uratowały miliony ludzkich istnień. Szyfry do Poznania to edukacyjna gra upamiętnia poznańskie początki tego wydarzenia.
Gra Szyfry do Poznania prezentuje miejsca oraz historię osób związanych z tymi wydarzeniami w formie emocjonującej rywalizacji z agentem przeciwnika. Na uczniów i uczennice czekają liczne wyzwania oraz zagadki. Z tego powodu uczestnicy zajęć będą musieli wykazać się dużą dozą kreatywności i otwartości umysłu. Jest to gotowy pomysł na interesującą lekcję historii, matematyki lub informatyki. W materiałach do pobrania znajduje się plik z opracowanym scenariuszem lekcji o tej tematyce. Podczas zajęć uczniowie i uczennice mogą zagrać w edukacyjną grę Szyfry do Poznania w przestrzeni miejskiej lub też w salach lekcyjnych. Wystarczy by każdy zespół pobrał aplikację ActionTrack i zeskanował kod do gry.
Projekt dofinansowano ze środków Muzeum Historii Polski w Warszawie w ramach programu Patriotyzm Jutra.
Osoby do kontaktu:
Centrum Szyfrów Enigma w Poznaniu
Marcin Słomiński: 531 250 800
Grzegorz Wanat: 510 656 629