Doradztwo zawodowe, promocja kształcenia zawodowego, organizacja kształcenia zawodowego, w tym zmiany w ramowych planach nauczania oraz kształcenie dualne w technikum – to główne tematy kolejnego posiedzenia Rady Dyrektorów Szkół i Placówek Szkolnictwa Branżowego, któremu przewodniczył Sekretarz Stanu Henryk Kiepura. W pierwszym dniu w spotkaniu uczestniczyła Minister Edukacji Barbara Nowacka.
Rada została powołana, abyśmy wspólnie poszukali rozwiązań, które systemowo uatrakcyjnią edukację zawodową. Jesteśmy otwarci na Wasze propozycje. Liczę, że dyskusja przyniesie odważne wnioski, które w przyszłości pozwolą nam podjąć konieczne decyzje dotyczące zmian w tym obszarze edukacji
– mówiła Minister Nowacka podczas posiedzenia.
Jednym z głównych zadań Rady jest inicjowanie i opiniowanie zmian w kształceniu zawodowym, w tym udział w tworzeniu rozwiązań organizacyjno-prawnych. Zwracając się do uczestników szefowa MEN zaapelowała, by dyskusja skupiła się na tym, które obszary wymagają zmian oraz jakie działania należy podjąć, aby za kilka lat mieć pewność, że edukacja branżowa i techniczna jest atrakcyjna dla młodzieży i odpowiada potrzebom rynku pracy.
Ważnym tematem naszej dyskusji jest kwestia stabilnego finansowania wyposażenia szkół zawodowych i finansowania kadry oraz współpraca z pracodawcami. Liczę na Wasze wsparcie, i wierzę, że potraficie odważnie spojrzeć w przyszłość i wskazać potrzebne kierunki zmian
– podkreśliła.
Rada Dyrektorów Szkół i Placówek Szkolnictwa Branżowego jest ogólnopolskim forum inicjowania i konsultacji zmian w kształceniu zawodowym, w tym proponowanych przez Ministra Edukacji. Do zadań Rady należy, w szczególności: inicjowanie i opiniowanie zmian w kształceniu zawodowym, organizowanie i wspieranie działań informacyjno-promocyjnych z zakresu kształcenia zawodowego w poszczególnych branżach, w szczególności w środowisku pracodawców. W skład Rady wchodzi 48 dyrektorów szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe wskazanych przez kuratorów oświaty. Do udziału w pracach Rady, z głosem doradczym, Minister Edukacji albo przewodniczący Rady może zapraszać osoby, których kwalifikacje, wiedza lub doświadczenie mogą być przydatne w pracach Rady.
Źródło: MEN