3 kwietnia 2025

Opiniowanie arkuszy organizacji publicznych przedszkoli, szkół i placówek na rok szkolny 2025/2026

Szanowni Państwo
Marszałek Województwa Wielkopolskiego,
Starostowie, Prezydenci, Burmistrzowie, Wójtowie
oraz osoby prowadzące publiczne przedszkola, szkoły i placówki
województwa wielkopolskiego

Dotyczy: opiniowania arkuszy organizacji publicznych przedszkoli, szkół i placówek

Wielkopolski Kurator Oświaty, działając na podstawie art. 51 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2024 r. poz. 737 z późn. zm.) opiniuje przedstawione przez organy prowadzące arkusze organizacji publicznych przedszkoli, szkół i placówek w zakresie ich zgodności z przepisami prawa, przed ich zatwierdzeniem przez ww. organy.

Informuję, że w celu zaopiniowania arkuszy organizacji przedszkoli, szkół i placówek:

  1. organy prowadzące publiczne przedszkola, szkoły lub placówki wypełniają on-line formularz zgłoszeniowy, stanowiący wniosek do Wielkopolskiego Kuratora Oświaty o wydanie opinii dotyczącej arkusza organizacji publicznej szkoły, przedszkola lub placówki na rok szkolny 2025/2026.
    Link do formularza (https://arkuszorganizacji.ko.poznan.pl);
  2. formularz zgłoszeniowy wypełnia się odrębnie dla każdej jednostki;
  3. wygenerowany wniosek wraz z elektroniczną wersją arkusza organizacji (w formatach Word,
    Excel lub pdf) oraz załącznikami, organy prowadzące przekazują do Kuratorium Oświaty w Poznaniu zgodnie z podziałem terytorialnym na adresy e-mailowe wskazane w tabeli lub za pośrednictwem e-Doręczenia na adres AE:PL-68712-68143-CCBTG-15 lub przez e-PUAP;
  4. opinia organu sprawującego nadzór pedagogiczny jest wydawana w terminie 10 dni roboczych od dnia otrzymania od organu prowadzącego szkołę, przedszkole lub placówkę arkusza organizacji, nie później niż do dnia 20 maja 2025 roku;
  5. za datę złożenia wniosku uznaje się datę wpływu kompletu wymaganych dokumentów do Kuratorium Oświaty w Poznaniu.
L.p. Powiat objęty nadzorem pedagogicznym przez wydział/delegaturę Kuratorium Oświaty w Poznaniu Adres elektronicznej poczty wydziału/delegatury
Kuratorium Oświaty w Poznaniu
1. gnieźnieński, międzychodzki, obornicki, poznański, szamotulski, średzki, śremski, wrzesiński oraz miasto Poznań Wydział Nadzoru Pedagogicznego
arkusz_poznan@ko.poznan.pl
2. jarociński, kaliski, kępiński, krotoszyński, ostrowski, ostrzeszowski, pleszewski oraz miasto Kalisz Delegatura w Kaliszu
arkusz_kalisz@ko.poznan.pl
wkokal@ko.poznan.pl
3. kolski, koniński, słupecki, turecki oraz miasto Konin Delegatura w Koninie
arkusz_konin@ko.poznan.pl
wkokon@ko.poznan.pl
4. gostyński, grodziski, kościański, leszczyński, nowotomyski, rawicki, wolsztyński oraz miasto Leszno Delegatura w Lesznie
arkusz_leszno@ko.poznan.pl
wkolesz@ko.poznan.pl
5. chodzieski, czarnkowsko-trzcianecki, pilski, wągrowiecki, złotowski Delegatura w Pile
arkusz_pila@ko.poznan.pl
wkopil@ko.poznan.pl

Uwaga:
W temacie przesyłanej wiadomości proszę podać nazwę organu prowadzącego i nazwę jednostki oświaty.

Informacje dotyczące nauczycieli przewidzianych do zatrudnienia w roku szkolnym 2025/2026 powinny zawierać następujące dane:

  • imię i nazwisko,
  • stopień awansu zawodowego,
  • data zatrudnienia (dotyczy tylko nauczycieli zatrudnionych po 3.10.2023 r.),
  • wykaz dokumentów potwierdzających kwalifikacje (dyplom, świadectwo, suplement, zaświadczenie, zgoda itp. zawierające poziom wykształcenia, nazwę uczelni, kierunek ukończenia studiów, rok ukończenia),
  • wykaz dokumentów potwierdzających posiadanie przygotowania pedagogicznego,
  • rodzaj prowadzonych zajęć,
  • liczba godzin realizowanych z poszczególnych zajęć (ogółem i ponadwymiarowych).

Do przedstawienia danych można wykorzystać tabelę zaproponowaną w pliku załącznik nr 1.

W celu usprawnienia procesu opiniowania arkuszy organizacji publicznych przedszkoli, szkół i placówek, wskazany jest kontakt telefoniczny z wizytatorem realizującym zadania nadzoru pedagogicznego w ww. jednostkach prowadzonych przez Państwa. Jednocześnie zwracam się z prośbą, by elektroniczna wersja arkusza organizacji była czytelna (możliwa do analizy), dlatego preferowany jest format Excel lub Word. Nieczytelny dokument, chociaż prawidłowo przysłany, nie może być pozytywnie zaopiniowany.

Z up. Wielkopolskiego Kuratora Oświaty
Izabela Liebert-Jędroszkowiak
Wicekurator Oświaty

Załączniki