Informujemy, że w aplikacji mObywatel dostępna jest specjalna wersja dla dzieci i młodzieży – mObywatel Junior. Każdy uczeń może dodać swoją cyfrową legitymację szkolną za pomocą kodu QR dostępnego na stronie Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej (ZPE).
- Rodzice i opiekunowie mają dostęp do dokumentów dzieci bezpośrednio w swoim mObywatelu.
- Legitymację można dodać aż na 5 urządzeniach – ucznia, rodziców lub opiekunów.
- Aplikacja została dostosowana do młodszych użytkowników – mogą oni wybrać swój własny motyw graficzny.
Co powinien zrobić dyrektor, aby uczniowie mogli korzystać z mObywatela Juniora i cyfrowej legitymacji szkolnej?
- Rejestracja w SIO: dyrektor szkoły uzupełnia dane i zdjęcia uczniów w rejestrze legitymacji na stronie Systemu Informacji Oświatowej.
- Generowanie danych do logowania: w Strefie Pracownika, w zakładce Raporty (SIO2 2025/2026), dyrektor generuje dane potrzebne uczniom do logowania do Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej (ZPE). Informacje te zapisywane są w pliku Excel, gdzie loginem do ZPE jest nazwa użytkownika.
- Przekazanie danych uczniom: przy wsparciu nauczycieli dyrektor przekazuje uczniom indywidualne dane do logowania, dzięki którym będą mogli pobrać swoją cyfrową legitymację.
Szczegółowe informacje dostępne na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej.