Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy (IBE PIB) zaprasza do udziału w wysłuchaniu publicznym projektów nowych podstawach programowych. To otwarta forma konsultacji – każdy zainteresowany może zabrać głos w ważnej sprawie. Tym razem dotyczy ono projektów nowych podstaw programowych dla przedszkola oraz szkoły podstawowej i odbędzie się w dwóch częściach.
Część I (18–19 września)
Zbierane są opinie na temat propozycji zmian w podstawach programowych m.in. z: edukacji dla bezpieczeństwa, edukacji obywatelskiej, edukacji wczesnoszkolnej, etyki, historii, informatyki, języka polskiego i obcych, matematyki, muzyki, plastyki, zajęć praktyczno-technicznych, a także w edukacji przedszkolnej i w podstawach dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
Część II
Dotyczyć będzie przyrody, biologii, chemii, fizyki i geografii. O konkretnym terminie IBE PIB poinformuje na swojej stronie.
Jak się zapisać?
Zgłoszenia należy dokonać do 12 września br. poprzez formularz rejestracyjny.
Zapraszamy do zapoznania się z regulaminem wysłuchania.
Można wypowiedzieć się w kilku tematach – proszę pamiętać, aby wypełnić osobny formularz dla każdego z nich.
Potwierdzenie udziału z instrukcjami zostanie przesłane do 17 września br. Wtedy też zostanie opublikowana lista mówców.
Terminy spotkań
18 września br. (13:00–18:00)
19 września br. (9:00–18:00)
Nagrania ze spotkań zostaną udostępnione na stronie internetowej IBE PIB oraz na kanale YouTube Instytutu.
Zasady uczestnictwa
- Wypowiedzi muszą dotyczyć omawianych podstaw;
- Głos zabierają wyłącznie zapisane osoby;
- Każdy mówca/mówczyni ma prawo do jednej wypowiedzi w obrębie jednego przedmiotu,
- Wystąpienie trwa nie więcej niż 3 minuty (czas liczony jest osobno dla każdego przedmiotu, do którego wypełniono zgłoszenie);
- Wysłuchanie jest jawne – spotkania będą nagrywane i publikowane na kanałach IBE PIB;
- Uczestnicy nie mogą zabierać głosu anonimowo, konieczne jest włączenie kamery (twarz uczestnika musi być widoczna podczas wystąpienia);
- Nie odnosimy się do wypowiedzi innych uczestników.