23 września 2024

Wsparcie dzieci, uczniów i uczennic w radzeniu sobie z kryzysem powodziowym – materiały IBE

Instytut Badań Edukacyjnych na zlecenie Ministerstwa Edukacji Narodowej przygotował materiały dla dzieci i uczniów dotyczące wsparcia w obliczu klęski żywiołowej.

ABC wspierania dzieci w obliczu klęski żywiołowej
To ulotka informacyjna, która przedstawia w jaki sposób dorośli mogą pomóc dzieciom w sytuacjach kryzysowych. Na ulotce zostały przedstawione praktyczne wskazówki oraz informacje, gdzie szukać pomocy. Cała treść ulotki, dostępna w załączniku.

Jak wspierać dzieci, uczniów i uczennice w radzeniu sobie z kryzysem powodziowym?
W ramach projektu „Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży” dla uczniów został przygotowany pakiet materiałów do przeprowadzania zajęć. Materiały zawierają scenariusze zajęć przeznaczone dla dzieci w wieku przedszkolnym, dla uczniów klas I-III, scenariusze dla uczniów IV-VI, klas VII-VIII oraz dla uczniów szkół ponadpodstawowych. Tematy przedstawione w scenariuszach to między innymi: jak radzić sobie z emocjami podczas sytuacji kryzysowych, takich jak powódź? Czy Powódź- jak nie poddać się własnym złym myślom i trudnym emocjom?

Webinar „Interwencja kryzysowa po sytuacji powodziowej – perspektywa domu i szkoły”
To kolejny materiał przygotowany w ramach projektu „Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży” z myślą o uczniach i ich rodzinach, których dotknęła tegoroczna powódź. Webinar tłumaczy, czym jest sytuacja kryzysowa, jakie są kroki podejmowane przy interwencji kryzysowej oraz podpowiada, jak należy komunikować się z osobami w kryzysie.

Źródło: MEN

Załączniki